0 0

Кампания за пътна безопасност „3500 ЖИВОТА“

Назад
13/04/2018

Глобалната кампания за пътна безопасност „3500 ЖИВОТА“ продължава.

Миналата година Международната автомобилна федерация (ФИА) стартира световна инициатива за намаляване на жертвите по пътищата. По данни на ФИА всеки ден в пътни инциденти своят живот губят 3500 души по цял свят или 1.25 милиона фатални инциденти на година.

Световната статистика гласи още, че 500 от жертвите дневно са деца. В страните с по-слаба икономика цифрите са плашещи – макар че в тях са регистрирани само 54% от автомобилите по света, фаталните пътни инциденти са 90%.

В България само през 2017 г. са регистрирани 6888 тежки пътнотранспортни произшествия, при които са загинали 682 и са ранени 8680. Трагичната статистика засяга всички участници в движението. От загиналите през 2017 г. близо 50% са шофьори, пътници са 27% и пешеходци са 23%. По отношение на „загинали при ПТП на милион жители” през 2017 г. в България са 96 загинали на 1 млн. жители. Изключително тревожно е, че в 95% от тежките пътни инциденти основна причина е нарушение/я на шофьори. Най-често това са несъобразена скорост, навлизане в насрещно движение, внезапна промяна на посоката и отнемане на предимство.

Кампанията „3500 ЖИВОТА“ цели да направи пътната безопасност обществено значима кауза за граждани, правителства, бизнес организации и други. За да постигне това ФИА със съдействието на своите членове – 246 автомобилни клубове в 75 държави, провежда масирана рекламна кампания и отделни събития за по-голяма информираност. Напрактика това са 50000 билборд локации в 900 града, а вложените средства за реклама са близо 10 млн. евро. Само за 6 месеца кампанията постига 1.4 милиона импресии във Фейсбук, над половин милион в Twitter, и над 900 000 в Instagram.

В България Съюзът на българските автомобилисти получи подкрепа за реализирането на кампанията от официални представители на автомобилни марки, супермаркети, куриерски фирми и други социално ангажирани компании.

СБА и AutoBOX ще продължат активно да подкрепят кампанията в България и през 2018 г. с нови лица и послания. Сред тях са певецът Фарел Уилямс с „Паркирай телефона, когато шофираш“, пилотът от Формула 1 Фелипе Маса с „Погледнете преди да пресечете“, лекоатлетът Йохан Блейк със „Спазвай ограничението на скоростта“ и тенисистът Рафаел Надал с „Проверявай гумите си редовно“.

© Developed by CommerceLab