0 0

Спирачна течност

Назад
11/09/2020

Колата при всяко пътуване трябва да ни осигурява не само комфорт, а основно безопасност. Във връзка с това е необходимо да се наблюдават абсолютно всички компоненти, включително и спирачките.

Изглежда, какво е толкова интересното в спирачната течност? Наливаш и караш колата 10 000 км без никакви проблеми. Важно е обаче да имате известни познания и за нея.

На първо място, важно е да знаете, че съвременните спирачни течности имат различни основи. Основата може да бъде 92-98% от течността, а останалото се състои от специални добавки. Благодарение на тях добрата спирачна течност отговаря на всички изисквания, наложени днес. Има три вида основи на спирачната течност:

1. Минерална основа. Агресивността към гумените елементи тук е ниска, смазващите свойства са сравнително добри. Течността е евтина, но уви тя се сгъстява вече при -20 и има опасност от непредвидено кипене. Неутралността към гумените уплътнения позволява използването на такива течности при всякакви стари автомобили.

2. Синтетична основа - направена от смес от полигликоли с етери. Такива течности са най-често срещани днес. Тук експлоатационните свойства са най-високи, но има и един недостатък - хигроскопичността. Тоест такива течности интензивно абсорбират влагата от околния въздух. От това течността значително губи качествата си. Също така заплахата от корозия на металните части на хидравличното задвижване се увеличава значително.

3. Синтетичната силиконова основа е най-модерната. Тук няма абсолютно никаква хигроскопичност, но уви и тя има недостатък. Съвместимостта с гумените части е слаба. Освен това тази течност обикновено е несъвместима с първата двойка видове спирачни течности. Засега такива спирачни течности не се използват широко. Все пак тя е създадена за най-новите модели автомобили.

Основният параметър за избор на спирачна течност, разбира се, ще бъде нейната точка на кипене. Колкото по-висок е този показател, толкова по-добре. Кипвайки, течността започва да отделя пара. И ако течността е практически несвиваема, то парите са много податливи на компресия. Когато течността започва да кипи, шофьорът усеща отказ на педала и колата започва да не забавя.

Течността кипи особено често, когато непрекъснато „набиваме спирачки“ през топлия сезон - при спускане от планини например. В резултат на триенето възниква силна топлина и тази топлина няма време да бъде отстранена. Течността кипи, като правило внезапно и е нереалистично да се предскаже това явление.

Също така спирачната течност трябва да поддържа стабилен вискозитет както при ниски температури, така и при високи температури. Ако течността стане гъста при силно замръзване, нейните смазващи свойства престават да се проявяват и когато стане прекалено течна има опасност от течове.

Както можете да видите, изборът на спирачна течност не е лесен.

НО е много важно да се следват препоръките на производителите и да се сменя НАМВРЕМЕ!

Ние в www.autobox.bg предлагаме избор на спирачни течностив различни разфасовки!

И нашите специалисти в сервизите са готови винаги да Ви консултират.

© Developed by CommerceLab