Знаете ли че?
Ако шофирате по-рядко, маслото трябва да се сменя по-често.
МИТ: СИНТЕТИЧНИТЕ МАСЛА ИЗНОСВАТ УПЛЪТНЕНИЯТА
Много често срещан мит, коментиран в различни форуми, а дори и от „компетентни“ майстори в някои сервизи, е, че синтетичните масла износват по-бързо уплътненията и съответно бързо се стига до теч на масло.
Няма толкова безразсъден производител на масла да произведе продукт, който да е несъвместим с уплътненията. Основно химичният състав на добавките е това, което е от голямо значение за маслото. Добавките, които контролират разширяването, свиването и втърдяването на уплътненията, са точно необходимите, независимо дали е синтетично или минерално масло.
Истината е, че няма никакви доказателства, че синтетичните масла износват уплътнения, но това което е напълно сигурно, е че молекулите на синтетиката са много по-малки, което може да е предпоставка за евентуален теч дори при малки цепнатини или пукнатини.
На практика синтетичните масла няма да увеличат износването на ключовите компоненти, но ако имате проблеми с уплътненията от преди това да налеете синтетично масло те ще станат явни. Тоест синтетиката ще открие този проблем! Минералните масла са с по-големи молекули, което може да прикрие за известно време подобен проблем, но в никакъв случай няма да го предотврати.
Заключение: Синтетичните масла не нараняват по-фините елементи в двигателната система. Те просто показват, че имате вече съществуващ проблем от този характер, който е в начален етап.
Ако шофирате по-рядко, маслото трябва да се сменя по-често.
Мото акумулатори Intact.
Какво най-много ядосва шофьорите?
С напредването на технологията в производството на гуми и постоянно затоплящият се климат, всесезонните гуми стават все по-предпочитан и финансово по-изгоден вариант, спрямо моно сезонните такива – летни, или зимни.