Как да сменим маслото на автоматична скоростна кутия?

Дата: 23.08.2017
Сподели:

Смяната на масло на автоматичната скоростна кутия, чрез ръчно източване на маслото е разпространен метод в автосервизите. Ефекта е много спорен, тъй като по този начин се източва едва до 50% от маслото на автоматичната скоростна кутия. Причината е, че маслото в скоростната кутия НЕ се задържа само в картера (за разлика от двигателното масло) и е невъзможно да се източи от турбината, тръбопроводите и радиатора на автоматичната система. По този начин новодобавеното масло се смесва със останалото старо масло, в следствие на което ефектът от смяната е незадоволителен.

Според изследване на Асоциацията на сервизите ремонтиращи автоматични скоростни кутии в САЩ, 90 % от повредите се дължат на прегряване на маслото в следствие на това, че с времето и навъртените километри то е загубило свойствата си.

Топлината е основния проблем за Автоматичните трансмисии поради голямо триене. Когато маслото прегрее, то се превръща в пяна, която остава в това състояние, дори след като се охлади. Това води до по-бързо износване и дефектиране на частите на автоматичната скоростна кутия, тъй като пяната няма смазващи и охлаждащи свойства.

Препоръчително е смяната на маслото да се извършва на всеки 60 000 до 100 000 км. в зависимост от предписанието на производителя на автомобила.

Правилната смяна на масло на автоматични кутии се извършва със специализирана техника за почистване и смяна на ATF масла. С такава ATF машина се изсмуква до 99% от старото масло, след което под налягане се налива ново масло. Целия процес е автоматизиран с възможност и за ръчен контрол на машината. 

Смяна на масло на автоматична скоростна кутия

Преди смяната на маслото е необходимо да се почисти системата с добавка Automatic Transmission Flush”. Тя почиства всички замърсявания по скоростната кутия и премахва пяната образувана от прегряване на старото масло. По време на почистването се превключват всички предавки, за да може почистващата течност да измие всички пакети в скоростната кутия. С новото масло е препоръчително да се добави „Automatic Transmision Conditioner“. Добавката намалява образуването на пяна при високи температури на маслото.

Почистването на кутията и навременната смяна на маслото, води до:

Предотвратяване на скъпо струващи ремонти

- Намалява шума

- По-дълъг живот на скоростната кутия

- По-нисък разход на гориво

Смяната на масло на автоматична скоростна кутия, може да бъде извършена професионално в сервизи AutoBOX с ATF Evolution.

Лесно и бързо с едно устройство

Още новини

Защо да изберем всесезонните гуми?

Защо да изберем всесезонните гуми?

С напредването на технологията в производството на гуми и постоянно затоплящият се климат, всесезонните гуми стават все по-предпочитан и финансово по-изгоден вариант, спрямо моно сезонните такива – летни, или зимни.

MAXXIS Е ОФИЦИАЛЕН ДОСТАВЧИК НА ГУМИ ЗА VOLKSWAGEN CRAFTER

MAXXIS Е ОФИЦИАЛЕН ДОСТАВЧИК НА ГУМИ ЗА VOLKSWAGEN CRAFTER

Maxxis Europe B.V., чийто официален дистрибутор  за България е Карио ООД вече е официален доставчик на гуми за вграждане за Volkswagen Crafter. 
Гумите, които германския концерн предпочете пред десетки конкуренти са VANSMART (MCV3+)


viber messenger