Какво трябва да знаем, за акумулаторите при автомобили със Start-Stop система

Дата: 07.02.2019
Сподели:

С навлизане на по-високи изисквания за въглеродни емисии и въвеждането на Евро 5 - Евро 6 стандарти, новите автомобили започват масово да се оборудват със Start-Stop системи. Тяхната функция е да спестят гориво и да намалят вредните емисии, отделени от автомобилите, при шофиране предимно в градски условия.

Как работи системата? 

При колите с ръчна скоростна кутия, процесът протича по следния начин:

  • Всеки път, когато натиснете съединителя и освободите от скорост, системата изключва  двигателя. В момента, в който отново натиснете съединителя, за да включите на скорост, стартерът се завърта и включва мотора.

При автоматичната скорострна кутия е още по-просто:

  • Двигателят спира в момента, когато натиснете спирачката и се включва, когато я отпуснете.

И при двата типа скоростни кутии, колата трябва да е спряла на място, за да се задейства системата. Ако освободите от скорост или пък натиснете спирачката, но се намирате в движение, двигателят ще продължи да работи.

Какво значение има това за акумулатора?

Всеки път, когато спрем автомобила, системата гаси двигателя, това означава двойно повече стартирания на двигателя, съответно по-голямо натоварване на стартера и акумулатора. 

Следователно, за да издържат на тези натоварвания, автомобилите оборудвани със Start-Stop система, имат нужда от батерия която е с доста по-високи параметри:

  • Проектирана е да може да поддържа повече цикли на заряд и разряд;
  • Устойчива на дълбок разряд.

Тези модификации са наложителни, защото освен честите стартирания на двигателя от Start-Stop системата, акумулатора дори при загасен двигател, поддържа работата на всички електрочески ситеми като: 

  • - Фарове;
  • - Чистачки;
  • - Климатик;
  • - Навигация;
  • - Аудио система;
  • - Електрически прозорци;
  • - Отопление на стъклата;
  • - Въздушни възглавници и др.

Алтернатора със Start-Stop система също работи по-различно от автомобилите със стандартна батерия. При тях след стартиране на двигателя, алтернатора поддържа еднакъв волтаж. Докато при авомобилите със Start-Stop система той е в постоянна връзка с компютъра на автомобила, който пък от своя страна му подава различно напрежение, според необходимосстта от заряд. С други думи в даден момент заряда може да е много силен, но в друг може въобще да не зарежда батерията. Това означава, че стандартната батерия не би издържала на такива натоварвания.

Днес редица производители предлагат стартови акумулатори създадени за Start-Stop технология. Тези акумулатори са означени като AGM или EFB, според технологията им на производство. Преимуществата на тези батерии са в устойчивостта на вибрации, както и в устойчивостта им на дълбок разряд и поддържане на много консуматори.

В сервизната мрежа на AutoBOX express service, както и online на  www.autobox.bg , Ви предлагаме подходящи акумулатори за Start-Stop приложение.

 

Още новини

Знаете ли че?

Знаете ли че?

Ако шофирате по-рядко, маслото трябва да се сменя по-често.

Защо да изберем всесезонните гуми?

Защо да изберем всесезонните гуми?

С напредването на технологията в производството на гуми и постоянно затоплящият се климат, всесезонните гуми стават все по-предпочитан и финансово по-изгоден вариант, спрямо моно сезонните такива – летни, или зимни.


viber messenger