Знаете ли че?
Ако шофирате по-рядко, маслото трябва да се сменя по-често.
С настъпването на зимата, собствениците на автомобили паркирали на открити паркинги или пред входа на жилищата се сблъскват с големи неволи.
Почистването на сняг и скреж, натрупан по стъклата и/или по целия автомобил, стартирането на студения двигател и подгряването на салона, могат спокойно да заместят сутрешна гимнастика.
Нека припомним кои са трите основни грешки, които шофьорите правят, докато затоплят колата през зимата.
Това е най-често срещаната грешка. Обикновено веднага след стартиране на двигателя шофьорът включва вентилацията, но двигателят е студен и мразовитият въздух влиза в салона. В резултат на това, вътрешността на автомобила остава студена и двигателят се затопля много по-дълго. Препоръчително е да оставите двигателя да поработи 2-3 минути на празен ход и след това да включите отоплението на по-ниска мощност.
Това може да доведе до появата на пукнатини по предното стъкло. Резкият поток топъл въздух към замръзналото предно стъкло създава значителна температурна разлика и е възможно да се пропука. Препоръчва се тази процедура да се извършва постепенно, така че стъклото да се размразява бавно. Добра идея е, да се ползва размразител за стъкла, който значително ще улесни работата на чистачките в случай че има дебел слой скреж по стъклото.
Съвременните инжекционни автомобили не изискват дълго подгряване, но това не означава, че като влезете в автомобил сутрин и стартирате двигателя, веднага трябва да отпрашите с „мръсна газ“. Претоварването води до неприятни последици за студения двигател и охладената трансмисия. Препоръчително е да карате с ниска скорост в първите минути и да не натоварвате двигателя и трансмисията. Само след пълното загряване на всички възли на автомобила може да шофирате спокойно, без да се притеснявате от ниските температури навън.
Ако шофирате по-рядко, маслото трябва да се сменя по-често.
Мото акумулатори Intact.
Какво най-много ядосва шофьорите?
С напредването на технологията в производството на гуми и постоянно затоплящият се климат, всесезонните гуми стават все по-предпочитан и финансово по-изгоден вариант, спрямо моно сезонните такива – летни, или зимни.