
Пет ситуации, които най-много ядосват шофьорите
Какво най-много ядосва шофьорите?
За да работи безпроблемно двигателя, трябва да се гарантира, че нужните му експлоатационни течности ще бъдат абсолютно чисти от замърсявания. Без ефективна филтрационна система, двигателят е обречен на кратък живот. Замърсените масло или гориво могат да предизвикат повреда в цилиндрите, буталата, инжекторите, клапаните и в редица други елементи от двигателят, дори да доведе до неговото блокиране. Основният елемент на филтрационната система е заменяемият филтър, който отстранява частиците от замърсяванията. При периодичното обслужване на автомобила се сменят следните филтри:
Въздушен филтър
Дори да ни се струва чист, в заобикалящият ни въздух се съдържат многобройни частици, като прах, финни прахови частици, насекоми, спори на растения и др. Най-замърсен е въздухът на 0.5 метра над пътната настилка. Двигателите с вътрешно горене по време на работа поемат огромно количество въздух. За изгарянето на 1 литър гориво са необходими 10 000 дм³ атмосферен въздух, който в зависимост от климата и атмосферните условия може да съдържа различни замърсители. Те могат да предизвикат повреда в двигателят и да съкратят неговия живот.
Смяната на въздушният филтър е наложителна, но често пренебрегвана от много собственици на автомобили. Имайте в предвид, че въздухът в България е много запрашен, особено след зимните месеци и изсипаните тонове "луга" (пясък и сол) по пътищата. Наложително е смяната на въздушният филтър да се извършва поне при всяка смяна на маслото или на около 10 000км.
Когато закупувате въздушен филтър не се доверявайте на най-евтините решения. Един от най-важните признаци, по които може да познаете добър филтър е качеството на поставяне на филтриращите щори (честота и стъпка на поставянето им). Работоспособността на филтрите зависи, в голяма степен и от това, колко плътно филтърът влиза във филтърната кутия
Маслен филтър
Маслените филтри отстраняват вредните замърсявания, достигащи до смазващата система от околната среда или образували се в двигателя по време на експлоатация. Смяната на масленият филтър е задължителна при всяка смяна на маслото. Маслените филтри са два вида:
Най-разпространени са филтрите, които притежават качествата, както на преградните, така и на механичните. Те имат филтрационна преграда и елементи, образуващи силовото поле.
Филтър на купето
Той се нарича още и противопрашен и служи за пречистване на въздуха, достигащ до пътническата кабина на автомобила. Опасността от замърсения въздух в колата е голяма, защото разстоянието между шофьора и решетките на таблото, от които в купето влиза студен или топъл въздух е едва около 60см. Така той попада директно в дихателните пътища. За да гарантират чист въздух в купето на автомобила, всички автомобилни производители поставят филтри, през които да се пречиства, засмуканият отвън мръсен въздух.
Противопрашните филтри биват поленови и карбонови (с активен въглен), като карбоновите са по-ефикасни, но малко по-скъпи.
Препоръчително е да подменяте противопрашният филтър максимум на 15 000 км.
Горивен филтър
Горивната система е изградена от много елементи и от тяхното правилно действие зависи нормалната експлоатация на двигателя. Препоръчително е при всяка смяна на масло да се сменя и горивният филтър. Изискванията относно вида и ефективността на филтрите, инсталирани в горивните системи, зависят от вида на използваното гориво и конструкцията на двигателя.
Филтрите предлагани от нас са с марката „Alco“.
Това е Европейска фирма за производство на филтри която има повече от 45 години на Европейския пазар. Произвеждат повече от 3000 вида филтри за леки коли, камиони, селскостопански и индустриални машини. Всяка година се създават нови филтри, приблизително по 100 филтъра на година.
В AutoBOX express service разполагаме с голямо разнообразие на филтри за въздушна, маслена и горивната система. За въпроси, консултации или поръчки може ще Ви очакваме на Националния телефон: 0700 17 270.
Дали има AutoBOX express service във Вашия град, проверете на: https://autobox.bg/services
Какво най-много ядосва шофьорите?
С напредването на технологията в производството на гуми и постоянно затоплящият се климат, всесезонните гуми стават все по-предпочитан и финансово по-изгоден вариант, спрямо моно сезонните такива – летни, или зимни.
Знаете ли че?
- Срокът на годност на моторното масло е от три до пет години от срока му на производство.
Maxxis Europe B.V., чийто официален дистрибутор за България е Карио ООД вече е официален доставчик на гуми за вграждане за Volkswagen Crafter.
Гумите, които германския концерн предпочете пред десетки конкуренти са VANSMART (MCV3+)