
Пет ситуации, които най-много ядосват шофьорите
Какво най-много ядосва шофьорите?
Как се произвеждат и тестват добавките към маслата?
Интересен факт е, че производителите на масла не произвеждат добавки самостоятелно. Има само няколко компании в света, които произвеждат добавки или присадки. Работата обаче е там, че не е достатъчно само да се произведат добавките. Основната задача на производителя е да провежда тестове. Освен това в допълнение към лабораторните тестове, при които се проверяват вискозитетът и другите физични свойства на добавките, се извършват и така наречените стендови или ресурсни тестове. Ресурсното тестване е изключително скъпа и специализирана дейност.
За проверка на добавките се симулират възможно най-точно реалните работни условия и се използват агрегати, които симулират двигателите на различни автомобили. Всичко получени данни се записват и анализират.
В допълнение към стендовите тестове, маслото се подлага и на полеви тестове - специалистите наблюдават как добавките взаимодействат с детайлите на двигателя в реални условия.
Само шепа производители по света имат капацитет за такива мащабни тестове, затова и цената на маслата значително зависи от цените на добавките.
Тази "шепа" производители контролира пазара и цените, но пък без добавки качествени масла просто няма!
Какво най-много ядосва шофьорите?
С напредването на технологията в производството на гуми и постоянно затоплящият се климат, всесезонните гуми стават все по-предпочитан и финансово по-изгоден вариант, спрямо моно сезонните такива – летни, или зимни.
Знаете ли че?
- Срокът на годност на моторното масло е от три до пет години от срока му на производство.
Maxxis Europe B.V., чийто официален дистрибутор за България е Карио ООД вече е официален доставчик на гуми за вграждане за Volkswagen Crafter.
Гумите, които германския концерн предпочете пред десетки конкуренти са VANSMART (MCV3+)