Какво е DPF филтър?

Дата: 14.04.2020
Сподели:

Всички съвременни дизелови автомобили имат филтър за твърди частици, обикновено наричан DPF филтър. Като правило, той е инсталиран след катализатора, и представлява керамичен брикет от пореста структура с тегло от 1,2 до 6 кг. (в зависимост от автомобила). Неговата цел може да се види от името – задържане на частици от сажди, изгорели газове.

Какъв е експлоатационният му срок?

Обикновено експлоатационният живот на филтъра е в диапазон от 200 000 километра и не би трябвало да причинява проблеми при правилна експлоатация. Но често сме изправени пред факта, че филтърът не преминава и 40 хиляди километра.

Процедури за регенериране на филтъра.

За правилна и продължителна работа на филтъра е необходима процедура за изгаряне или регенериране. Когато филтърът е запушен със сажди, се стартира процедурата за изгаряне на филтъра. За успешното му внедряване автомобилът трябва да се движи около 15-25 минути при повишени скорости, когато двигателят е напълно загрят, температурата на отработените газове за да се разгради са нужни 650-800 градуса. И точно тук ни очаква проблем. Когато при градския режим на работа „изгарянето“ практически не се включи, филтърът бързо се запушва със сажди и излиза извън строя. Тогава на таблото се светва индикатор (лампичка) за “проверка на двигателя” и за неправилна функция на филтъра за частици. Изгубва се тягата (изключва се турбината) и колата влиза в авариен режим. В градски цикъл честите паления и гасения на автомобила усложняват регенерацията и без добавка тя е невъзможна.

Последици при запушен DPF филтър.

Симптоми на дефектния филтър също могат да бъдат увеличеният разход на гориво, двигателят започва да спира или изобщо не пали, периодично силно пуши (активно регенериране). Саждите, които не могат свободно да излязат навън, водят до бърза повреда на датчиците, които следят състоянието на филтъра и в крайна сметка водят до неговото унищожаване.

Как да предотвратим запушването на DPFфилтъра?

Препоръчваме честото третиране с добавката на PowermaXX DPF Power Clean. Това е немски продукт от премиум клас за почистване на DPF филтър.

powermaXX DPF Power Clean

Какво прави добавката: Това е най-икономичният вариант за почистване на DPF филтър без трудните демонтажи, премахвания и прочие. Намаля температурната граница за регенерация с 50% и не е нужно демонтаж за да се използва. Добавя се към горивото преди зареждане 375мл. от добавката е достатъчна за 75 л. дизел. При зареждане на по-малко гориво може да дозирате добавката 1:200.

Препоръчваме превантивно да се третира автомобила с PowermaXX DPF Power Clean на всеки 3-4 месеца (при градски цикъл на 2 месеца), за да избегнем запушването и скъпите ремонти.

PowermaXX DPF Power Clean може да намерите в нашите сервизи AutoBOX, както и да ги закупите online на: www.autobox.bg

Още новини

Защо да изберем всесезонните гуми?

Защо да изберем всесезонните гуми?

С напредването на технологията в производството на гуми и постоянно затоплящият се климат, всесезонните гуми стават все по-предпочитан и финансово по-изгоден вариант, спрямо моно сезонните такива – летни, или зимни.

MAXXIS Е ОФИЦИАЛЕН ДОСТАВЧИК НА ГУМИ ЗА VOLKSWAGEN CRAFTER

MAXXIS Е ОФИЦИАЛЕН ДОСТАВЧИК НА ГУМИ ЗА VOLKSWAGEN CRAFTER

Maxxis Europe B.V., чийто официален дистрибутор  за България е Карио ООД вече е официален доставчик на гуми за вграждане за Volkswagen Crafter. 
Гумите, които германския концерн предпочете пред десетки конкуренти са VANSMART (MCV3+)


viber messenger