
Пет ситуации, които най-много ядосват шофьорите
Какво най-много ядосва шофьорите?
Какво представлява Punching технологията използвана в батериите FERA и какви са нейните предимства пред масово използваната експандирана технология и остарялата технология за отливане на металните решетки?
Оловно киселите батерии познати ни от над сто години не са претърпели съществени функционални промени. Въпреки всичко съвременната стартерна батерия е много усъвършенствана и предоставя повече капацитет и стартов ток при същият обем и по-малко тегло в сравение със своите предшественици. До скоро най-разпространени бяха акумулаторите със примеси на антимоний и кадмий, които имаха нужда от поддръжка (периодично доливане на дестилирана/дейонизирана вода). Електродните решетки масово се произвеждаха чрез отливане на оловната сплав в калъпи. Качеството на тази решетка зависеше от много фактори и трудно се поддаваше на автоматизация. Скъпото производство, неравната повърхност и непрекъснатия натиск от производителите на автомобили за по-малко обслужваеми и с по-ниско тегло батерии накараха производителите да преминат към друг тип производство. В момента най-масово използваната технология в света е експандирането на оловните ленти чрез издърпване на нарязаната зигзаобразно лента оловна сплав на PbCa. Така получената решетка изглежда по начина показан по-долу.
Експандирана метална решетка
Щанцована метална решетка (Punching technology)
Какви са основните подобрения и предимства, които се получават при производството на металната решетка използвайки Punching технологията:
Изключително увеличена устойчивост на корозия
1. Благодарение на Punching технологията решетките имат затворена рамка, което не се наблюдава при експандираните метални решетки в двата края след отрязването на лентата се образуват т. нар. „мустачки”, които в следствие на употребата на батерията са най-податливи на корозия.
2. Щанцоването не уврежда материала, както при другите технологии.
3. Оловните листи, от които се щанцова металната решетка са предварително валцовани, което подобрява структурата на метала и прави неговата консистенция изключително еднородна и равна по цялата повърхност на решетката.
Постигане на оптимална електро-проводимост
Ако погледнем снимките на двете метални решетки прави впечатление при експандираната решетка колко голям зигзаобразен път трябва да премине електричеството, за да премине от долния край до флагчето намиращо се в горния край. При използването на Punching технологията, решетката е с прави линии в посока на флага това допринася за по-висока електропроводимост и увеличен стартов ток.
- Използва се до 20% по-малко енергия при по-висока производствена ефективност - 500 решетки на час.
- По-висока механична здравина благодарение на рамката на решетката
- Избегнато е пробиването на джоб сепараторите при вибрации заради наличието на завършена рамка
Липсата на „мустачките” предотвратява пробиването на джоб сепараторите при продължителни сътресения и вибрации в следствие, на които да се стигне до късо съединение.
Като обобщение всички сме наясно ,че позитивната плоча е тази, която отдава необходимата енергия при запалването на автомобила. Това е най-натовареният компонент във батерията при всяко стартиране на двигателя. Най-големият проблем при стартерните батерии е корозията на положителният електрод. Корозията се появява с течението на времето и особено при експлоатация при високо температурни атмосферни условия като резултат на цикличното зареждане и разреждане на батерията. Произведените по новата Punching технология решетки използвани в батериите FERA са с изключителна здравина и устойчивост на корозия. Това е бъдещето пред стартерните батерии.
Пълната гама на батериите FERA можете да намерите във всеки сервиз и магазин от веригата AutoBOX.
Какво най-много ядосва шофьорите?
С напредването на технологията в производството на гуми и постоянно затоплящият се климат, всесезонните гуми стават все по-предпочитан и финансово по-изгоден вариант, спрямо моно сезонните такива – летни, или зимни.
Знаете ли че?
- Срокът на годност на моторното масло е от три до пет години от срока му на производство.
Maxxis Europe B.V., чийто официален дистрибутор за България е Карио ООД вече е официален доставчик на гуми за вграждане за Volkswagen Crafter.
Гумите, които германския концерн предпочете пред десетки конкуренти са VANSMART (MCV3+)