Как правилно да подадем ток на изтощен акумулатор?

Дата: 03.01.2019
Сподели:

Всеизвестен факт е, че студа е един от най-големите врагове на акумулатора. При температура по-ниска от 0 градуса, капацитета на батерията спада с 20%. Освен това през зимата автомобилите се ползват главно за изминаване на кратки разстояния, като повечето са в града, с включено отопление на седалките и подгрев на огледалата.

Всички тези консуматори са прекалено големи и алтернатора на автомобила не успява да зареди достатъчно батерията. Така с всяко следващо стартиране на двигателя неизменно идва и момента в който, батерията се изтощава и спира да подава ток.

Вариантите за решаване на проблема са 3:

  • Ако автомобила не ни е необходим веднага, можем да свалим батерията и да я заредим;
  • Разбира се винаги може да решим проблема и с бутане, но повече съвременни автомобили не позволяват това.
  • Ако се налага да пътуваме веднага и акумулатора е изтощен, трябва да потърсим помощ от друг автомобил и с помощта на кабели да подадем ток от него и така да запалим нашия;

На практика подаването на ток от друг автомобил е лесно за изпълнение и за целта са необходими само комплект кабели и втори автомобил с изправен акумулатор. По този начин изправния акумулатор подава ток, достатъчен за запалване на изтощената батерия на закъсалия автомобил. Няколко секунди са достатъчни, за да започне алтернаторът да произвежда ток и кабелите могат да бъдат откачени. Както при всяка електроника така и тук трябва да се внимава, защото в противен случай рискувате токов удар, който няма да ви убие, но може да съсипе една от двете коли.

Правилните стъпки за поставяне на кабелите са:

  • Първо да закачите щипката на червения кабел към положителната клема на изтощения акумулатор;
  • След това да закачите същия кабел към положителната клема на работещия акумулатор;
  • Следва да закачите черната клема към минуса на работещия акумулатор;
  • Чак тогава трябва да свържете другия и край към болт или метален компонент на двигателя или част от шасито (като това служи за маса), вместо да я защипете за отрицателната клема на изтощения акумулатор.

Това е най-сигурният начин за осъществяване на връзка между двата акумулатора.
Следващата стъпка е да запалите изправния автомобил, като го оставете да поработи малко. Опитайте се да запалите „закъсалата“ кола, като:

  • Ако светлините в интериора светнат, стартера върти, но двигателят не пали, проблемът е другаде;
  • Ако чувате леко щракане, когато завъртите ключа, най-вероятно стартерът ви е за ремонт;
  • Ако автомобилът запали и процедурата с кабелите се окаже успешна, оставете го да работи и внимателно махнете кабелите, следвайки същата последователност, но в обратен ред, като внимавате да не докоснете двете клеми.

Не гасете веднага двигателя, а го оставете да поработи, или най-добре го покарайте известно време. Това ще Ви даде достатъчно време да посетите сервиз и да отстраните проблема с акумулатора.

Вижте богатия ни асортимент от акумулатори ТУК

За да не изпадате в подобни ситуации, ние Ви съветваме, да се възползвате от нашата безплатна кампания AutoBOX Battery Test и да разберете веднага състоянието на вашия акумулатор.

Още новини

Знаете ли че?

Знаете ли че?

Ако шофирате по-рядко, маслото трябва да се сменя по-често.

Защо да изберем всесезонните гуми?

Защо да изберем всесезонните гуми?

С напредването на технологията в производството на гуми и постоянно затоплящият се климат, всесезонните гуми стават все по-предпочитан и финансово по-изгоден вариант, спрямо моно сезонните такива – летни, или зимни.


viber messenger