Знаете ли че?
Ако шофирате по-рядко, маслото трябва да се сменя по-често.
С настъпването на пролетта е време собствениците на мотоциклети да събудят своите машини от зимен сън.
Както и при автомобилите, така и при мотоциклетите е нужно да се извърши профилактика преди да потеглите на път.
Какво е важно да знаем, преди да изкараме мотора от гаража?
1. На първо място трябва да извършите проверка на акумулатора.
Ако преди зазимяването сте откачили клемите и сте съхранявали акумулатора на топло, то той най-вероятно ще е годен за употреба и няма да има нужда от допълнително зареждане.
Но ако не сте го откачили от мотора и не сте положили грижи за него през зимния период, тогава Ви съветваме да посетите някой от нашите сервизи, за да замерим вашия акумулатор и при необходимост да го заменим с нов.
2. Смяна на масло:
Препоръчително е смяната на двигателното масло да се извърши преди и след зазимяването на мотора. Това е така, защото докато мотора не се кара, може да се образува конденз, който води до окисляване на маслото и е възможна корозия на части от двигателя.
Ако наскоро сте извършили профилактика на маслото и сте сигурни, че е в добро състояние, може единствено да проверите нивото на маслото в резервоара, преди да потеглите.
3. Проверка на горивната система и всички течности.
С времето бензина старее, това води до образуване на отлагания и влошаване на качествата му и други неблагоприятни за горивната система фактори.
Трябва да се проверят и всички маркучи и тръбички за евентуални течове. Препоръчаме ползване на добавка към горивото, която съхранява свойствата му при дълъг престой.
Също така е нужно да смените стария антифриз и въздушен филтър.
4. Проверка на гумите
Гумите влияят на сцеплението и контакта на мотора с пътната настилка, затова е необходимо е да се провери грайфера на гумата, да се огледат цялостно за балони и пукнатини.
Налягането на гумите трябва да бъде изравнено според предписанието на производителя на машината. Ако джантите са със спици, то те трябва да се стегнат при нужда.
5. Проверка на веригата.
Нужно е веригата да се провери дали е разхлабена, и дали има износени зъби на пиньоните. Ако всичко е наред тя трябва да се почисти и смаже със специален спрей за вериги.
6. Тест на спирачките и смяна на спирачната течност.
Повечето производители препоръчват смяна на спирачната течност на всеки 2 години. Ако течността в мотора Ви се струва мътна или в лошо състояние, то по-добре я заменете веднага.
7. Цялостен оглед на двигателя, рамата и окачването
Размърдайте всички възли, разгледайте обстойно двигателя.
Свалете запалителните свещи и проверете тяхното състояние, ако са сменяни скоро, просто ги почистете.
Проверете дръжките и напръскайте буксите на кабелите с контактен спрей.
Проверете дали са затегнати гайките на предната и задната ос. Ако някъде има нужда от затягане, го направете. Сложете смазка на всички лагери и стойката.
След всички тези проверки е време да сложите екипировката и да запалите мотора като се насладите на пътуването. Всички консумативи за Вашия мотор, акумулатори, масла, гуми и добавки, можете да намерите в нашите сервизи AutoBOX или online на autobox.bg
Ако шофирате по-рядко, маслото трябва да се сменя по-често.
Мото акумулатори Intact.
Какво най-много ядосва шофьорите?
С напредването на технологията в производството на гуми и постоянно затоплящият се климат, всесезонните гуми стават все по-предпочитан и финансово по-изгоден вариант, спрямо моно сезонните такива – летни, или зимни.