Знаете ли че?
Ако шофирате по-рядко, маслото трябва да се сменя по-често.
• Трябва да знаете, че препълването на картера с моторно масло не е никак правилно. Може да доведе до екстремно високи температури поради увеличеното съпротивление и така да съкрати значително живота на маслото. Освен това голямо количество масло ще доведе до впръскване в цилиндрите, което от своя страна неминуемо ще доведе до прекомерно изгаряне на маслото. Битува схващането, че четири литра масло са точното количество за автомобил с четири цилиндъра. Но това не е правилно! Трябва задължително да проверите в инструкциите на Вашия автомобил какъв е точният капацитет на картера, тъй като можете да спестите известно количество масло, вместо да наливате догоре. Трябва да знаете, че картерът трябва да се пълни до точно указаното ниво — нито повече, нито по-малко.
• Моторните масла се различават по физическите си характеристики, технологията на добавките и съдържанието си. Има масла с различни спецификации. Изборът на подходящото масло винаги зависи от препоръките на производителя на двигателя на автомобила и от вида на предлаганото действие от страна на моторното масло. Запомнете, че използването на правилния вид моторно масло може да бъде по-икономично в дългосрочен план.
• Не забравяйте, че моторното масло се изхабява, като главният му враг е топлината. При високи работни температури на двигателя то започва да се окислява и сгъстява. Освен това в него може да се натрупа голямо количество сажди, вода, киселини, прах, метални частици и окислени материали, което е следствие на почистваща и миещата функция на маслото. Всичко това най-вероятно ще доведе до запушване на маслените филтри и каналите и най-вероятно ще наруши правилното функциониране на някои от много важните части на двигателя. Затова не забравяйте да сменяте редовно маслото през указаните интервали. Днес интервалите за смяна са се удължили на около 10000 км. за модерните полусинтетични масла и до около 16000 км. за модерните изцяло синтетични масла.
• Широко разпространено е погрешното мнение, че тръгването веднага след паленето на двигателя ще доведе до износване на двигателя. Всъщност да стоим и да чакаме, всеки път, маслото да се разнесе из двигателя и да започне да смазва, е малко пресилено. Това, което е правилно да направим е през първите 15 минути да караме по-бавно и равномерно. Освен това след дълъг път е добре да не спираме веднага автомобила, а да го оставим да поработи малко на празен ход преди да го загасим.
Нашият съвет: Проверявайте периодично нивото на маслото. Следете за периодите на смяна. Спазвайте препоръките на производителя на автомобила за правилен избор на масло.
AutoBOX Ви пожелава приятно и безаварийно пътуване.
Ако шофирате по-рядко, маслото трябва да се сменя по-често.
Мото акумулатори Intact.
Какво най-много ядосва шофьорите?
С напредването на технологията в производството на гуми и постоянно затоплящият се климат, всесезонните гуми стават все по-предпочитан и финансово по-изгоден вариант, спрямо моно сезонните такива – летни, или зимни.